Kuchnia hiszpańska - Tort z szynką

12:47

Dziwne połączenia smakowe u Hiszpanów przestały mnie zaskakiwać. Jeszcze rok temu to ciasto z szynką powodowało u mnie wzmożone rozmyślania, czy aby czasem jego konsumpcja nie zakończy się biegiem do łazienki i brutalnym przerwaniem plażowej rozpusty. Nic z tych rzeczy. Zimne ciasto polecane jest na upalne dni, a jego przygotowanie to żadna głębsza kulinarna filozofia.



Składniki: gotowe ciasto biszkoptowe (najlepiej już pokrojone na 3 części), majonez, tomate frito (usmażone i zmiksowane pomidory, przecier pomidorowy, szynka (jamon), sałata i marchew.

Pierwszą część ciasta smarujemy mieszanką majonezu z przecierem pomidorowym, na to układamy plastry szynki. Podobnie postępujemy z następną częścią. Zwieńczenie ciasta smarujemy tylko majonezem, posypujemy sałatą i startą marchewką. Wkładamy do lodówki na ok. 10 minut, a następnie degustujemy!







You Might Also Like

3 komentarze

  1. ale ten biszkopt taki słodkawy :)?!

    A.

    OdpowiedzUsuń
  2. Specem kulinarnym nie jestem, dla mnie trochę słodkawy był (normalnie biszkopt dla mnie to podstawa tortów czy innych ciast, więc ten przepis to dla mnie szok kulinarny) :D

    Hiszpanie lubią tak miksować smaki :D

    Pozdrawiam!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. widziałam wiele razy to "arcydzieło" ale ja z tych co ostrożnie z tym co nieznane i może nie smakować :)
    więc pewnie nie znajdzie się na liście rzeczy do spróbowania.

    A.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze! Pamiętaj, że pytania możesz wysyłać na e-mail: hiszpanarium@gmail.com! :)

Subscribe