Wyśmienita kranówa w Madrycie

00:12

Czy wiedzieliście, że w Madrycie można bezpiecznie pić wodę z kranu? 

Najprawdopodobniej to najlepsza kranówa w całej Hiszpanii, a nawet w Europie. W restauracji, gdy poprosimy o szklankę wody, możemy być niemal pewni, że będzie to woda z kranu (i to za darmo!). Lekarze nie mają żadnych przeciwwskazań by piły ją nawet dzieci. Woda w madryckich kranach słynie z niesamowitej jakości, gdyż swoje źródła ma w okolicznych górach Guadarrama.

Sami Madrileños na wspomnienie o swojej wodzie z kranu, puchną z dumy i chwalą się kanałem Izabeli II (Canal de Isabel II - CYII), który jest nie czym innym, jak firmą kanalizacją, która dba o wysoką jakość wody i jej obieg w mieście. Woda spełnia rygorystyczne wymogi obowiązujących przepisów dotyczących jakości wody pitnej. 
Na początku trochę byłam nieufna w kwestii picia wody prosto z kranu, jednak 30 stacji automatycznego monitoringu nie może się mylić!Stacje pobierają próbki wody do szczegółowej analizy w czasie rzeczywistym we wszystkich newralgicznych punktach sieci wodnej). Nie może zatem być mowy o pomyłce (choć rożnie w życiu bywa ;)).

To świetna wiadomość dla turystów, którzy mogą zaoszczędzić na kupowaniu wody butelkowanej, szczególnie w lecie, gdy jest ona niezbędnym elementem każdego podróżnika.

You Might Also Like

2 komentarze

  1. tez mi o tym mówiona, ale ja się nie mogę do dnia dzisiejszego przekonać do specyficznego zapachu tej wody :/

    A.

    OdpowiedzUsuń
  2. ja trochę z musu ją piję, ale nie jestem pewna czy aby na pewno jest ona zdrowa. Woda źródlana czy ze studni smakuje inaczej :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze! Pamiętaj, że pytania możesz wysyłać na e-mail: hiszpanarium@gmail.com! :)

Subscribe